ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 17 oktober 2012

Morgonträning

Godkväll får man lov att säga nu...
Imorse kändes kvällen så lång borta! Jag kände mig som en mullvad när klockan ringde 05.15. MEN som den nörd och hurt jag är, njöt jag av en kopp kaffe, sved om till träningskläderna och drog till gymmet. Pump på onsdagsmornar är numer ett måste!

Idag köttade jag på med vikter vilket innebar att hela jag skakade i slutet av varje låt, men ack så skönt det är när svetten rinner och musklerna får jobba!

Jag har funderat mycket över mitt mål, alltså vad vill jag få ut av min träning... vad gör jag under min fritid osv... Allt är ju faktiskt enklare om man har lite mål. Jag har klurat fram, eller ja, klurat och klurat.. iaf.. Jag har klurat fram lite mål här... Och när jag ser över dom såhär, så inser jag att det kanske är rätt självklara. Men nej, inte för denna individ. Så, från och med typ nu... fullt ös!

Mitt mål resterande tid av detta år är enligt nedan;

  1. Aldrig impulsäta eller äta bara för att....(hur många gånger har man lovat sig själv det?)
  2. Variera min träning mer, hitta nya roliga träningsformer. Jag har tex aldrig testat crossfit, men anmält mig till ett pass imorgon på lunchen. NERVÖS!
  3. Alltid ge mig själv en klapp på axeln då jag gjort något bra! (varför, varför känns det så fel att göra det ibland?) 
  4. ALDRIG MER, (och jag menar det) stressa!! 

Middagen idag blev rätt enkel men så god.


Kycklingwrap med curry och sallad
Rör ihop grillad kyckling med en röra på creme fraiche, majonäs, salt och peppar samt curry efter smak.
Varva röran med sallad och tomat.
På med stekpannan, blanda samtidigt ihop 2 ägg, 2 msk creme fraiche+1 msk fiberhusk.
Mättande!

Ha en fin kväll!
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar