ÄT BRA - MÅ BRA

måndag 11 mars 2013

Fröknäcke och laddning inför imorrn

Jag slängde ihop en sats fröknäcke nu ikväll, gott och lämpligt att ha färdiga. Däremot vet jag att jag lätt överäter dom... den är rackarns svårt att bara ta en, oavsett pålägg!
Så från imorgon och någon dag framåt så är dom off limits för mig... ;-)

Träningen idag blev biceps, axlar och mage. Typ som vanligt för min del. Jag kanske ska ta två veckor och bara fokusera på ben, stjärt och kondition?
Har även hunnit med en långpromme med sambon, skönt såhär innan man ska packa ihop för natt.
Maten idag har vart... svår? Jag ska mäta mig på onsdag morgon. Imorrn ska jag vara strikt och fasen va i Ketos! :-)

1 sats fröknäcke

1 dl skalade sesamfrön
1 dl solrosfrön
1 dl linfrön
1 msk husk
0, 5 dl kokosfett
2, 5 dl vatten
Blanda torra. Koka upp vatten med fettet, blanda allt väl. Bred ut på plåt klädd med bakplåtspapper stö över lite havssalt och ev lite pumpafrön.  I ugn 150º i ca 1 timme. Eventuell lite eftervärme. Bryt bitar. Mmm med smör och ost/skinka/ägg/makrill eller bara som dom är!

SOV GOTT
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar