ÄT BRA - MÅ BRA

fredag 29 mars 2013

Lugn dag och ont i benen!

Gårdagens benpass var jobbigt, svettigt och tungt! Mina skinkor ömmar idag och låren känns vid varje steg:-) Frivändningar med 35kg squat (snabba) 20kg, utfall, 'slalomhopp' ingen aning om vad dom heter med det är grymt jobbigt!
Så. En del av mitt pass iaf!

Idag gjorde jag otroligt goda... ja chockladtryfflar! Mmm inspiration en kom från baka sockerfritt. Jag har höftat lite nu, när man provar sig fram är det svårt att minnas!
Ca 30 st

150g smör
250g marcarpone
Någon tsk sötning
Någon tsk kakao
75g mörk chocklad (jag hade 86%)
Macadamiensmör

Smält smöret och blanda ned sötning+kakao och sedan mascarponen, blanda väl. Sedan hade jag i ca 2 msk macadamiensmöret. In i kylen tills det stelnar.
Smält sedan chockladen. Gör bollar av smeten när den stelnat lite och rulla i den smälta chockladen. In i kylen.

Dessa skall jag ha i mina påskpåsar!!:-)
Ha en bra kväll, nu äre filmmys här hemma! Tv-bänken och bordet är målat och det blev så fint. Lägger nog upp en bild senare;-)

Jenny

1 kommentar:

  1. Så gott det låter med tryfflar! Mums! Macadamianötter är mina favoritnötter! Smöret smakar säkert fantastiskt gott! Måste också köpa det nötsmöret! :)
    Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera