ÄT BRA - MÅ BRA

söndag 10 mars 2013

Sweet sunday!

Helgerna går så fort så fort. Denna dag är fyllt av hemmafix!
Eller ok, vi har ringt svärfar och far för golvläggning :) Jag och bästo är inte de bästa på sådant. Men vi tar detta tillfälle i akt och lär oss!

Morgonen började med en otroligt god gröt! Paleo-gröt som jag har hittat på sockertjocken.se. Mycket god och mättande, ibland är det gott att byta ut den vanliga frukosten mot något helt annat! Ägg blir lite tjatigt kanske i längden, oavsett om det är kokt eller stekt. MEN ägg är i alla fall TYP det godaste! ;)

1 portion (man blir MÄTT!)
2 ägg
1 dl kokosmjölk
1 msk kokosmjöl

Ha allt i en kastrull, blanda väl. På med värmen och rör tills önskad konsistens uppnås.
Är som den är eller med lite kokosmjölk och frön/nötter/bär. Jag hade önskat att käka den med blåbär... men nej, full fokus på ketos!! Vågade inte mäta imorse, ger mig en dag till innan mätning igen! Måtte jag vara i optimal ketos, känner mig inte alls lika hungrig längre... tecken? Min andedräkt känns även.... järnig? :)





Nej, nu ska jag medverka i golvläggningen! Så gott det går i alla fall... just nu agerar jag hundvakt åt lilla Miris!
Ha en bra dag alla!
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar