ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 24 april 2013

Kyckling och träningsplanering

Igår gjorde jag kycklinglår i ugn med citron och rödlök. Verkligen ingen smaksensation med god i matlådan med en massa sallad och lite smör;-)

Idag hade jag tänkt att träna efter jobbet. Ben och nog en massa promenad. Vi har stegtävling på jobbet just så mitt liv kretsar kring stegräkning!
Jag har äveb tänkt att planera lite i min träning... april närmar sig sitt slut och det är dags att steppa upp lite i träningsfokus. Då menar jag inte mer träning, eller mer hets kring det. Nej nej, mitt fokus är ju att må bra!
Jag tänkte planera mina pass lite bättre. Effektivisera min träning. Hur tränar jag? När tränar jag? Jag bill jag uppnå under passet osv.. tror det är väldigt viktigt om man vill komma framåt i sin träning, och om man har mål. Det är superhärligt att 'bara' dra iväg på ett pass eller att 'bara' svettas och flåsas lite... men I want more!:-) All heder till alla som rör på sig och mår bra, det är verkligen en förutsättning för att verkligen må bra. Det och bra kost givetvis!

Har ni några planer på förändring eller bara fokus på något?

2 kommentarer:

  1. Tycker det är gott med ugnstekt kyckling! Brukat göra ugnstekta kycklinglår!
    Jag planerar att utöka mina dagliga promenader med "riktig" träning på gym och med spinning...får se när jag sätter igång med det...jag har i alla fall två mycket intensiva veckor framför mig där det inte finns någon tid för "extra" träning förutom promenader!
    Ha en fortsatt fin onsdag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Ja och det är ju så enkelt! Det är skönt att variera träningen tycker jag, däremot önskar man ibland att man hade 10 extra timmar på dygnet! Lycka till med din träning och hoppas att dina veckor inte blir allt för hektiska! :)

    SvaraRadera