ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 19 juni 2013

Att alltid se möjligheter

Ständigt ska det vara en kamp mot hjärnan och de negativa tankar som ibland (ofta) dyker upp så fort man ska göra något obekvämt, nytt, ovant eller rent av cred för sig själv. Och med MAN så menar jag; jag. Jag blir så arg på mig själv och besviken.. det har liksom varit min tanke och känsla kring detta. MEN varför lägga ännu mer fokus kring det negativa och trycka ned sig själv ännu mer?

Jag läste en grym blogg idag, ofta läser jag grymma bloggar men idag fick jag en känsla som sa 'nu får det fan vara nog!'. Så idag har jag bestämt mig att denna semester ska bli starten för mitt 'nya' jag. OK, det låter väldigt väldigt klyschigt men det är sant!
Allt går ju hand i hand och jag tycker jag har kämpat en hel del nu med mål, vikt, välmående mm... men det känns som jag är på ruta ett fortfarande.. ok kanske ruta två.... nnu är det nog!
Jag ska;

*varje dag säga något snällt om mig själv
*kväva alla elaka tankar om mig själv, vända dom till positiva tankar..acceptera och lägga åt sidan.
*börja varje morgon med att uppskatta sömnen, hitta möjligheter med den tidiga dagen och le!
*studera mig själv i spegeln och vara fasiken så nöjd
*i varje hinder ska jag se en möjlighet

Detta är inte enkelt, det är ovant men livet är väl inte värt att leva i ständig missnöjdhet och negativitet? Jag tror att med detta följer ett sunt leverne med både kost (som jag inte förändrar, kommer dock lyssna mer på kroppen) och träningen som skall avnjutas...inte stressas igenom!

Så nu har jag babblat lite, nu ska jag iväg och möta upp min svägerska som ska mysa hos oss över natten och under morgon dagen. Myyyyyys!

Kram

1 kommentar:

  1. Mycket bra tankat som jag ta till mig också! Tack! :)
    Så behöver jag också göra!
    Underbar bild på dig! :)
    ha en toppen dag!
    kramar!
    //Lana

    SvaraRadera