ÄT BRA - MÅ BRA

tisdag 18 juni 2013

Lyxig fudgekaka, lchf

Alltså dra mig på en kärra vad gott!

1dl sukrin melis
3, 5 dl grädde
50g smör
1tsk vaniljpulver

Mixa ihop och låt koka upp, låt sjuda i ca 1 timme eller tills smeten blivit krämig (fudge)

Hacka ca 200g nötter, jag hade paranötter i en form och sedan saltade cashewnötter i en form. Lägg nötterna i botten och bred sedan över fudgen. Skiva ca 250g bär efter smak. Jag hade jordgubbar. Lägg bären över fudgen. Smält sedan mörk 86% chocklad tillsammans med 1 msk kokosfett. Häll över chockladen över bären. Ställ in i kylskåp och låt stelna över natten.

Njuuuut! Jag hade mina i frysen sen och det går också bra, ta fram dom en stund innan bara!
Dessa kan man nog variera väldigt mycket med olika nötter, bär och smaksatt chocklad. Kanske lakritspulver i fudgen? Dessa är väldigt söta så har du svårt för sött så låt bli;-) däremot kan man dra ned lite på sötningen... 

4 kommentarer:

  1. Livsfarligt gott! Skulle äta upp allt på en gång! ;)
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Jag har hittills bara gjort fudge med chokladsmak, men det här lät ju underbart!

    SvaraRadera