ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 26 juni 2013

Bästa salladen och gooood dressing

Ceasarsallad. Mmmm!

Grillad kyckling, knaprigt bacon, oooost, romansallad, rödlök. Så gott tillsammans. Mycket hänger ju även på själva dressingen. Detta recept hittade jag hos Åse.

2dl kall rapsolja
1 ägg
3st sardellfileer
1 riven vitlök
1, 5msk citronsaft (jag gillar syrligt)
Salt och peppar
1dl riven parmesanost

Blanda allt utom osten i mixerstav. Skall bli tjockt. Ha sedan ned osten och blanda ihop. Smaka av om mer salt och peppar behövs.
Gott!!

Inatt sov jag på hotell här i sthlm. Underbart att vaka och kunna gå till jobbet på 20 minuter. Vi hade sommaravslutning på min avdelning igår.. så jag han till och med träna innan jobbet idag! :-) Utomhus utan vikter och skööönt vare!

Passet;
5 upphopp på pall
10 grodhopp med klapp
15 armhävningar (riktiga!)
20 valfria situps
Plankan i olika variationer
Snabb löp i ca 50m
20st 'lyfta stock över axel' (utegym)
20 utfall
10st knees to elbows (hänga i stång och lyfta höften mot axel)

Detta i tre varv direkt efter varann. Inte superjobbigt men bra start på dagen!

Längtar hem nu till Gävle och till min andra halva;-)
Ha en bra dag nu alla!

2 kommentarer:

  1. Gott med ceasarsallad! Men jag är feg när det gäller sardeller...använder inte de i min dressing...men kanske borde prova! :)
    Bor du i Gävle?
    Jag jobbar i Gävle men bor i Sandviken.
    Ha en fin dag!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så gott! Jaa lite kan man ha, så det smakar lite men inte så mycket!:-) Ja det gör jag! Jahaa men gud världen är liten! Tack detsamma Lana:-)

      Radera