ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 11 september 2013

5:2, periodisk fasta

Ja det har ju gått 4 veckor nu. Och jag är osäker om jag ska fortsätta, jag känner nog såhär;

Fastan går bra, det är inga problem att hoppa frukost och lunch för mig -förutsatt att jag har ätit bra dagen innan. Det funkade absolut för mig, kände mig pigg och gick ned 1.5 kg. Under dessa 4 veckor ska jag även tillägga att jag kolhydratsvullade två dagar också!:-)
Kommer jag att fortsätta?
Nej, jag tror inte det. Däremot kommer jag att lyssna mer på kroppen och går det ett dygn tills jag känner hunger, ja då fastar jag. Igår tex så blev det så.

Jag har kommit underfund med att min kropp mår bättre av en mer avslappnad fasta, alltså inte klocktänket och räknandet. Just nu verkar det ha lossnat och jag känner mig 'mindre svullen' så jag fortsätter med att vara en 'vanlig lchf'are'.

Nästa inlägg tänkte jag skriva om träning! Stay tuned ;-)

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar