ÄT BRA - MÅ BRA

torsdag 5 september 2013

Fantisera mera!

Det är lätt att sätta mål, planera mat, motionera och börja. Det svåra är att hålla kvar. Det svåra är att kämpa när det är motigt, när hjärnan säger 'ät, unna dig själv. Du har ju tränat så bra'. 'Vila idag...du körde ju hårt igår'. Visst ska man vila och äta gott emellan åt... men oftast vill hjärnan det innan kroppen behöver det. Då är det jobbigt att kämpa på och sträva mot målet.

Jag tror det är viktigt att man visualiserar sitt mål. Hur känns det att vara där? Hur är känslan när du kikar i spegeln å dina rutor eller när du ställer dig på vägen och ser ett stort minus? Hur känns det att dra på dig snyggisbyxan som legat och väntat?
Jag tror det är viktigt att föreställa sig den känslan när det är jobbigt. Blunda och fantisera, låt tankarna vandra! Hur mår du? Visualisera ditt mål!

Igår var jag så trött men min vän sa åt mig att dra till gymmet och svettas, hon gjorde detsamma på morgonen fast tog en lång runda promenad. Har hon gjort sitt... då måste även jag! Det är lätt att vara två. Hon skeev 'tänk dig vad skönt när du har tränat klart'. Sant. Jag blundade och hittade den känslan... och vips så hade jag bytt om och köttade på gymmet!
Bjuder på litd matbilder idag. Min väns start i lchf, omelett och kyckling, hon är så bra!
Sedan vlev det en knutta Kylskåpsrensning igårkväll efter mitt svettiga gympass 'pannkakor' av ägg med riven blomkål och getost med räkor och vitlökssås.

Hoppas ni alla får en toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar