ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 4 september 2013

Min vän och jag

Jag har en väldigt god vän som kämpat med att gå ned i vikt periodvis men som dessvärre inte nåt framgång. Min vän är superduktig och vill verkligen detta.
Som ni vet så kämpar även jag, inte med övervikt, men att nå den där fina gränsen när man känner tillfreds med sina mysiga kilon. Tackvare LCHF är det ju 'lätt' att komma dit... jag menar, det är ingen kamp om hunger eller sug -så länge man biter ihop den första tiden.

Min vän och jag har en överenskommelse.  Vi började den 1 september. Hon; börja med lchf, powerwalk nästan varje dag samt att gå ned 10 kilo till jul. 10 kg till jul är delmål, hon fortsätter efter jul såklart. Jag är så stolt över min vän, hon har ju levt med mitt knat om lchf lång tid nu men hon har ätit kolhydrater. Tills nu. Hon är så pepp och går verkligen in i detta och betar på! Hon har haft migrän de två första dagarna och är lite trött men hon gör det, hon promenerar och äter bra! Jag är så himla stolt och det är bara början men jag kan knappt berga mig tills det börjar hända grejer på vågen och humöret. Hennes sambo är anti-lchf (han gick själv ner 'den vanliga metoden') och tror på att äta lite av allt och motionera mer är den rätta vägen.
Ja, kanske för en del... men långt ifrån alla!
Mitt mål under denna period; gå ned 5kg de första 2 månaderna. Träna hårdare och tillslut få fram dom där magmusklerna man känner med som inte syns! Även kondition 2mil/veckan. Promenad eller löp.

Vi har även bokat in 'belöningshelger', inte för att äta... men shoppa, mysa, lyxa och fira vår framgång. Vi är båda pepp och det känns skönt att ha någon att följa och som följer mig:-) Vi bor 7 mil ifrån varandra, så all pepp sinsemellan sker smsledes!:-)

Så vare sig ni vill eller inte, så får ni liksom hänga med! Jag redovisar vår framgång och skriver om vårt svett!;-)

Jag är inne på sista veckan av fastan. Kör helfasta idag. Blev inte av i måndags. Wish me luck! Provar ni att fasta?
Vill avsluta detta milslånga inlägg med att dela med mig av världens enklaste och godaste mål. Buffolowings (rätt stavat?!) Med sallad och bea. Innehåller inget socker eller knas. Finns att köpa frysta på coop och Ica. Smidigt!
Ha en härlig höstdag ni alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar