ÄT BRA - MÅ BRA

måndag 25 mars 2013

And it goes round and round

Och det leder ju till en ny vecka!
Lön, påskledighet och nya möjligheter:-)

Jag hat kommit in i en ond cirkel lite; helg = gott. Ja vad menas med det? Joo veckorna går så bra och jag är pigg och har kontroll över mat, träning och sug. SEN blir det fredag, lördag och söndag. Underbaaara dagar och man ska såklart unna sig. MEN jag måste backa lite, jag 'fuskar' inte... men jag skapar mig själv sug och en jobbig kommande vecka. Så, promise to myself; ät gott fast med måtta och endast EN dag!

Phew med det ur världen... (gjorde lite gotta i helgen som jag tänkte dela på senare inlägg)
Dagens mat;

Grillad kyckling i bitar
1 gul lök
1 vitlök solo
Broccoli
Cashewnötter
Curry
Salt peppat
Chilikrydda
Kokosmjölk

Stek kyckling i smör, på med alla kryddor (ska bli rätt starkt) i med lök och broccoli. Stek nån minut, häll över kokosmjölken och i med nötter. Låt puttra lite. Enkelt snabnt och gott!! Lite lime till om man vill också:-)

Slängde sedan ihop egen majonnäs,  också enkelt och mycket bättre än köpt!
3 äggulor
Nästan 1 msk vitvinsvinäger
1, 5 msk dijonsenap
Salt och vitpeppar
Ca 4 dl rapsolja

Vispa ihop allt utom oljan. Tillsätt sedan oljan rinnande medan vispen går. Häll till önskad konstistens uppstår, smaka och tillsätt ev salt och peppar. Mmmm!;-)

Dagens träning;
BEN och mycket baksida lår. Hoppas på en redig värk imorgon, gud jag måste verkligen träna mer ben!

Nu äre kvällsmys ♡
Jenny

1 kommentar:

  1. Känner igen det här inför helgen...bara tanken på fre, lö och sö gör att man får det förbaskade suget... :(
    Men jag ska nu försöka ladda med bra mat under påskhelgen sp att jag inte faller ner...
    Hemmagjord majonnäs är ju så gott! Brukar alltid göra det hemma! :)
    Kycklingen låter smarrigt! Mums! Längesen jag lagade sådan med kokosmjölk! Så tack för påminnelsen!
    Ha en toppen dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera