ÄT BRA - MÅ BRA

fredag 22 mars 2013

Man lurar sig själv...

Im not having a good day today. Vaknade så trött imorse, drog mig till gymmet och körde ett benpass. Hade ingen ork kändes det som men efter nästan hela passet så började kroppen komma igång.
Jag har verkligen inte ätit bra idag, alldeles för mycket och alldeles för mycket kolhydrater.  Känner ni igen den där känslan om att man aldrig blir riktigt nöjd? Så man går tillbaka till kylskåpet och kikar lite till, plockar fram nästan vad som helst (lchf) och lurar sig själv med att det 'är ju fredag, jag är ju kanske hungrig' ELLER 'ingen ser mig så egentligen gills det inte'. Dumma hjärna!:-)
Nå nu är det ur världen och jag går inte under för det. Nog om det!

Igår gjorde jag en god röra till mina fröknäcken som jag vill tipsa om;

Skalade räkor (1 påse, 200g?)
I burk sköljd makrill (bort med tomatsåsen)
En halv lök
Ruccola (en näve)
Majonnäs
Salt och peppar

Hacka räkorna, ruccolan och löken. Dela makrillen och 'smula' ned i skålen tillsammans med de andra. I med majonnäs (mängd efter smak, jag hade nog 0.5 dl) salta och peppra.
Mmmm;-)

Nu ska jag avnjuta resten av dagen. Hoppas ni får en bra fredagskväll!
Jenny

2 kommentarer:

  1. Usch, känner mig igen så mycket i det du skriver! Har varit duktig hela veckan och åt bra och strikt...men igår slank det 4 (!) lchf-mackor med sylt på (ok, utan socker, men ändå...)...Hur tänkte jag då? :(
    Håller med, dumma hjärna!
    Men nu, nya tag! Ska slå mig själv på händerna så fort de öppnar kylskåpet!
    Röran låter helt fantastisk! Vilken smart idé att köpa makrill på burken och ta bort tomatsåsen! Ska prova det! :) Jag älskar alla möjliga röror med majonnäs! :)
    Tack för din kommentar hos mig! Hoppas du kikar in flera gånger!
    Jag har nu lagt till din blogg till min favorit-lista så jag kan hålla mig uppdaterad på dina inlägg! Kul med nya och bra hälsobloggar! :)
    Ha en toppen lördag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Det är läskigt det där, man tycker man "kämpar" under en sådan lång tid.. sen går det så snabbt att bara plocka fram något och svälja! :) Man får helt enkelt ta nya tag och glömma bort dom där mackorna :P Jag har lagt till din blogg, du gör så många goda recept så jag måste kika in och frestas!
    Kram

    SvaraRadera