ÄT BRA - MÅ BRA

torsdag 21 mars 2013

Ibland lyckas man inte

Så min planerade träning igårkväll ställde jag in. Ingen anledning egentligen, jag var inte på humör sen kom jag på att jag ska träna resten av veckans dagar. Har fortfarande grym träningsvärk sedan igår i arm och axel! Funderar just nu på mitt luchpass, jag vill att det ska va joobbigt och svettigt!

Jag försökte mig även på att göra en efen kaka... som fick bli müsli istället:-) utan sötning. Lägger upp recept imorgon i alla fall tror jag ska göra den igen fast med lite förändringar!:-)
Morgonens ketonvärde var 1.2, jag mååår bra! Har börjat mina två senaste dagar utan frukost, är inte hungrig men efter träning äter jag som en häst! Typ... ;-)

Gårdagens middag blev en ungsomelett på det som behövdes ätas upp i kylen! Lämpligt och jag älskar omelett.

8 ägg + en skvätt vatten + 1 dl riven ost, vispa!
Salt och peppar, i ugn på 175g i ca 30 min (så det stadgar sig)
Två fyllningar hade jag eftersom vi har olika smak hemma.
1
10 champinjoner
En halv rödlök
Brieost + riven ost
Stek svampen och löken salta och vitpeppra. Låt svalna och blanda med osten.

2
1 ölkorv (finskiva och strimla)
Riven ost och brie.
Paprikapulver
Bre över allt på omeletteb och ställ i i ugn på ca 10-15 min så osten smälter och får lite färg.

Mättande och gott! Lchf när det är som enklast;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar