ÄT BRA - MÅ BRA

torsdag 9 maj 2013

10-timmars sömn och LCHF & Träning

Igår var jag så trött så trött! Min kropp så godnatt redan vid åtta och hjärnan checkade ut strax före tio. Krångel med tågen igår på hemvägen och träningsvärk tar död på mig;-)

Så, strax före tio vaknade jag idag. Såå skönt att sova utan att bli stressad att jag måste upp (som jag vanligtvis blir när klockan passerar åtta). Hur som helst. Morgonen börjar med VATTEN, jag har törstat ihjäl nu i 3 dygn och svettats konstant! Kanske behöver få i mig mer salt? sedan en stor kopp kaffe, mosat kokt ägg med smör och lektyr!

LCHF & träning är en bok av Jonas Bergqvist som jag tidigare läst. Den läser jag nu igen och den tar upp sambandet mellan träning och kost. Upplägg av träningen beroende på vad man vill få ut av sin träning. Hur bör man äta osv. Den är väldigt bra och nu andra gången jag läser den känner jag att jag 'kan ta till mig' allt som står. Det hjälper mig verkligen i min träningsplanering. För er som är intresserade av träning och hur ni får ut det bästa, LÄS!

Dagen i övrigt bjuder inte på så mycket. Handling, städning, träning, mys och lite blomplantering kanske? Ok.. det blev mer är jag trodde;-)

Ha en mysig dag alla!

1 kommentar:

  1. Skönt att sova ut så här! Det behövs då och då!
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera