ÄT BRA - MÅ BRA

torsdag 22 augusti 2013

Day 4 and it feels good!

Japp. Det känns så bra så bra. Jag hatade att fasta förr. Jag älskar ju att äta liksom;-) Men känslan av lätthet och... energi? Är fasen värt!

Det jag däremot har märkt är att jag tenderar att släppa till lite med kolhydraterna under mina vanlifa dagar.. jag äter tills jag är mätt (problemet från förra veckan när jag hela tiden överåt är borta) men lite mer kolhydrater tillåter jag. Varför?

Min teori är att min hjärna helt enkelt fungerar så. Oftast är det allt eller inger för mig. Bestämmer jag mig för en godisbit... så ska det fasen ätas godis! Ska jag svettas på gymmet... då tar jag attans i så det droppar! Ska jag va lat... då rör jag mig knappt. Det har nog blivit bättre... men jag märker att samma tanka kommer smygande nu... 'får jag äta då äter jag'. Konstigt för det som jag har ändrat bara är ju mitt kaloriintag under två dygn. Fortfarande lchf och strikt men helt plötsligt säger min hjärna ok till MER kolhydrater. Vi är bra kluriga vi människor!

Så. Jag är inne på min andra vecka med 5:2 och min fjärde fastedag och det är dags att hitta rätt i allt. Känner att jag kan börja justera matintag, planera min träning, prova andra tider för fastab osv. Just nu kör jag fortfarande 19-21 som starttid för fastan.
Det är viktigt att allt känns bra. Att energin finns och att det går åt rätt håll. Jag blir lätt gnällig annars:-)

Även träningen ska planeras mer. Jag har bestämt mig för att jobba på mitt tålamod. Jag har ofta svårt att hålla fast vid saker en längre tid, resultaten ska ske NU! MEN det går ju inte. Så jag ska lägga upp min träning i veckor istället för dagar. Håll ut Jenny!;-)

Ser ni för övrigt min spännande lunch idag?:-)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det börjar ännas bättre! :)
    Man får nog lyssna på sin kropp! :)
    Ja, ja, bara man blir mätt och tycker det är gott, spelar ingen roll hur det ser ut på tallriken! ;)
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera