ÄT BRA - MÅ BRA

lördag 17 augusti 2013

Fastan...

Andra fastadagen, sallad blev det vid lunch. Jag kör ju måndagar och torsdagar. Tiderna har blivit 18-21 ungefär. Alltså äter jag mitt sista mål cirka 19 på söndagen eller onsdagen sedan är det fasta (kalorireducering) fram till dagen efter vid samma tid. Eftersom man kan äta 500 kcal under fastan (kvinna) så upplever iaf inte jag någon hunger eller trötthet. Träningen känns som vanligt.
Snart är min första vecka över och jag känner ingen skillnad. Eller jo, jag är inte alls lika hungrig dagarna efter fastadygnet... däremot äter jag lika mycket vilket är fel, men det är ju gott! Då min kropp har varit väldigt svullen... jag måste lära mig att 'lyssna' på kroppen och äta långsamt!:-)

Jag har inte förlorat något i vikt, det tog fyra dagar innan jag kände att en del vätska släppte och att magen kom igång. Jag ska absolut fortsätta. 4 veckor innan utvärdering men det känns som ett bra koncept. Dagarna utan mat känns väldigt fria:-) Har ju dessutom investerat i en bok om ämnet samt om kroppen och styrketräning... här skall det läsas om muskler och träning, allt för att hitta motivationen igen.

Ikväll blire hemmamys med lillebror, mamma och pappa. Kräftskiva a la familja!;-)
Ha en bra lördag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar