ÄT BRA - MÅ BRA

lördag 24 augusti 2013

Fredagsmys är trots allt förknippat med gott

Konstigt... nu äre fredagsmyyys. Den känslan infinner sig när det finns nåt smarrigt att knapra på. I alla fall hemma hos Eriksson/Wallin. Så, jag hittade ett otroligt ögonsött godis att mumsa på HÄR. Chockladbitar med jordnötter, jordnötssmör och bananchips. Ok bananchipsen är inte OK men jag tog väldigt lite och gick liiite förbi mina regler.

Man smälter helt enkelt chockladen med smör och ev lite sötning. Möörk ska det va, jag hade 90%. Blanda ned jordnötssmör, salta jordnötter och lite hackade bananchips.  Häll sedan upp i plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt och hackade jordnötter.  Låt stelna och njut i bitar. SMARR!! Farligt smarr... ;-)

Nu ska jag iväg och fira bästa mor som fyllt i veckan!:-) Ha en riktigt mysig lördag! Åh, har gjort mumsig efterrätt som jag ska dela med mig av sen <3

1 kommentar:

  1. Gott!!!!!!!
    Nu får du sluta frestas! ;)
    Ha en underbar lördag!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera