ÄT BRA - MÅ BRA

onsdag 28 augusti 2013

Snickerscheesecake!

Alltså dra mig på en kotte!
Jag lovade ju er efterrätten jag gjorde till min mammas kalas. Alltså snickers i cheesecake utan strunt. It doesnt get any better!:-) Receptet kommer ifrån jillsmat.

Botten
2 jordnötssmör
1.5dl salta jordnötter
1 ägg
2 msk sötning

Mixa allt, behöver inte bli slätt. Tryck ut i springform och grädda i 180g i 10-15 min. Låt svalna.

Fyllning
2 äggvitor
2 dl grädde
300g phiadelphiaost
2 äggulor
0.75 dl sötning
2 krm vaniljpulver

Dela äggen och vispa vitorna hårt. Vispa grädden fluffig och vispa ihop grädden med phiadelphiaosten och äggulor. Blanda i sötning, vaniljen och äggvitorna. Häll allt över botten i formen.

Topping
85g mörk chocklad
2 msk grädde
1 msk jordnötssmör
0.5 dl hackade jordnötter

Smält ihop chockladen, jordnötssmöret och grädden. Ringla sedan över kakan och toppa med hackade jordnötter. In i frysen i minst 4 timmar. Njuuut sedan! Kom ihåg att plocka fram den innan den ska avnjutas så den hinner mjukna något. Denna är även god när den är väldigt tinad faktiskt!:-)

Farligt smarr! Och lite mer liberal och innehåller en del kolhydrater, men den ÄR SÅ GOD!

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj! Vilken läcker cheesecake! Blir såååååå sugen! Verkligen farligt god! :)
    Jättefina bilder också!
    Ha en toppen dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera